Anu Ahokas HPL:n puheenjohtaja 2022

Ahokas somekuva

StaffPoint-konsernin toimitusjohtaja Anu Ahokas on valittu Henkilöstöpalveluyritysten liiton puheenjohtajaksi vuodelle 2022.

Helsingissä 18.11. kokoontunut liittokokous valitsi varapuheenjohtajaksi Bolt.Worksin yritys- ja kehitysjohtaja, Co-Founder Timo Hakkaraisen sekä hallituksen jäseniksi vaikuttajia alan muista yrityksistä.

Tehtävän isolla mielenkiinnolla vastaanottava Anu Ahokas toteaa: "Työ on jokaisen oikeus ja suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan selkäranka!" Ahokas korostaa henkilöstöpalveluyrityksillä olevan tärkeä tehtävä auttaa työnhakijoita kohti unelmiaan. Työnhakijoiden ja -tekijöiden palveleminen on erityisen tärkeää nyt vallitsevassa tilanteessa, jossa osaavasta työvoimasta on niukkuutta.

Henkilöstöpalvelualalta ratkaisuja osaajapulaan

Henkilöstöpalveluala tarjoaa yrityksille erilaisia ratkaisuja ja palveluita. Ahokas kuvaileekin, että osaajia etsitään aktiivisesti työhakemusten odottamisen sijaan: "Haluamme osaltamme varmistaa, että Suomi voi kasvaa, eikä se jää kiinni ainakaan osaajien löytymisestä."
"Valmennamme myös uutta osaamista. Teemme yhteistyötä julkisen työnvälityksen, TE-toimistojen ja kuntakokeilujen kanssa. Liikumme oppilaitosten ja järjestöjen ekosysteemeissä. Tuomme Suomeen kansainvälisiä osaajia," Ahokas nimeää henkilöstöalan yritysten palveluja.

Toivotamme onnea uudelle hallitukselle merkitykselliseen työhön!

Anu Ahokas

HPL:n tiedote