StaffPoint Kokemuksia: Tuire Kuittinen StaffPointilla 10 vuotta

Sunnuntainta 12.6. tuli kuluneeksi tasan 10 vuotta siitä, kun Tuire Kuittinen astui StaffPointin palvelukseen. Tuire työskentelee Lepistö Group Oy:n Hintakaaressa myyjänä.

Miten tulit StaffPointille töihin?

Asuin tuolloin Hämeenkyrössä ja marssin eräänä päivänä Hintakaaren Kyröskosken myymälään kysymään töitä. Toimitusjohtaja, kauppias Satu Lepistö pyysi ottamaan yhteyttä yhteistyökumppaniinsa StaffPointiin. Soitin Lepistön Mikolle ja siitä se lähti. Työhönkutsu Hintakaareen tuli jo seuraavalla viikolla ja sillä tiellä ollaan.

Miten olet viihtynyt näin pitkään?

Kaupan ala on tuttua jo lapsuudesta, jolloin vanhempani omistivat kaupan. Olen 12-vuotiaasta asti tottunut tekemään kaikenlaista, mm. hyllyttänyt ja siivonnut, vanhempieni apuna. Jo tuolloin kaupan ala siis veti puoleensa. Pidän myös työskentelystä ihmisten kanssa, sillä karjalaisena olen vilkas ja ulospäin suuntautunut. Parhainta työssäni ovatkin asiakkaat, joista monet ovat vakiasiakkaita, mukavat työkaverit ja aina hyväntuulinen ja työntekijänsä huomioon ottava kauppias. Töihin on aina mukava tulla!

Minkälaisia hauskoja muistoja sinulla on?

Näihin vuosiin mahtuu paljon kaikenlaista, mutta ihan alkuajoilta tulee mieleen työkaverin neuvo, että älä koskaan tule töihin korkokengissä tai hameessa. Se neuvo on osoittautunut käytännölliseksi ja hyväksi.

Asiakkaiden kanssa tulee heitettyä huulta, mutta siinäkin tärkeää on tuntea asiakkaansa.

Vaikka kilpailu kaupan alalla on kiristynyt, hyvä palvelu ja iloinen asiakaspalveluasenne takaa sen, että asiakkaat käyvät vuodesta toiseen. Tästä hyvä esimerkki on, kun eräs asiakas oli astunut myymälän ovesta sisään ja jäänyt ovelle kuuntelemaan hiljaisuutta; ei kuulunut iloista naurua. Tuire oli vapaapäivällä.

Tällainen palaute lämmittää mieltä ja saa jaksamaan.

Mikä on kurjinta työssäsi?

Ei oikeastaan mikään. Välillä toki tulee tilanteita, joissa asiakas saattaa olla tyytymätön johonkin asiaan, mutta sehän kuuluu työhön ja elämään. Tärkeintä on silloinkin voida ratkaista asia asiakkaan kannalta parhain päin.

Miten asiat ovat sujuneet StaffPointin kanssa?

Hyvin, toimistolla on vuosia olleet samat tutut yhteyshenkilöt, joihin on helppo ottaa yhteyttä, myös palkoissa. Jos jotain tulee, niin asia hoidetaan heti.

Miten pitkään aiot olla kaupan alalla?

Niin pitkään kuin mahdollista! Tämä työ on minun juttuni ja haluan jatkaa asiakkaiden auttamista.

Hienoa, Tuire! Tästä on hyvä jatkaa!