Taitavia asiakaspalvelijoita nopeasti ja kustannustehokkaasti

StaffPoint on toimitusvarma Contact Center -kumppani, joka toimii joustavasti tarpeidesi mukaan ja kustannustehokkaasti nykyajan ratkaisuja hyödyntäen. Viimeisimmässä asiakastutkimuksessamme 100 % Contact Center -toimialan asiakkaistamme suosittelivat StaffPointia henkilöstökumppaniksi. Asiakkaamme arvostavat erityisesti palvelumme tuottamaa mitattavaa tuottavuutta, ajansäästöä, parantunutta asiakastyytyväisyyttä ja mahdollisuutta käyttää StaffPointia rekrytointikanavana. Ammattilaisemme työskentelevät inbound- ja outbound-tehtävissä valtakunnallisesti asiakasneuvojina, ratkaisumyyjinä sekä taksikeskustyöntekijöinä. Toimitamme työntekijöitä ruuhkasesonkeihin sekä pidempiin toimeksiantoihin. Autamme myös muutostilanteissa henkilöstön uudelleensijoituksissa.

Luotettava rekrytointikanava

StaffPoint on auktorisoitu henkilöstöpalvelukumppani. Antamalla henkilöstöasiasi meidän hoidettavaksemme, säästät oman organisaatiosi aikaa ja voimavaroja. Toteutamme tehokkaasti myös haastavat toimeksiantosi, ja meidän kauttamme voit rekrytoida henkilöstöä myös suoraan työsuhteeseen. Rekrytoijamme tuntevat toimialasi kulttuurin ja toimintaympäristön. Yhdistämme usein toimeksiannoissa henkilöstövuokraukseen uusille työntekijöille räätälöidyt koulutukset parantamaan toimituksen varmuutta ja tuottavuuttasi.

Olemme kehittäneet yrityksille ainutlaatuiset Suunnannäyttäjä-palvelut, joissa yhdistyvät StaffPointin henkilöstöpalvelu- ja rekrytointiosaaminen, Spring Housen tuloksekkaat valmennuspalvelut sekä Saima Softin edistykselliset HR-ohjelmistoratkaisut. Ratkaisujemme tueksi tarjoamme mittariston, jolla onnistumisia mitataan. Suunnannäyttäjä-palveluilla asiakasyrityksemme ovat todistetusti onnistuneet parantamaan liiketoimintansa tulosta ja tehokkuutta. Tutustu asiakkaidemme menestystarinoihin tällä sivulla.

Asiakkaidemme tarinoita

Viasat avasi myyntiyksiköt Kuopioon ja Rovaniemelle StaffPointin avulla

Viasat avasi uuden myyntiyksikön Kuopioon joulukuussa 2013 ja Rovaniemelle tammikuussa 2014. Yksiköiden avaamisessa Viasat hyödynsi yhteistyökumppaninsa StaffPointin Suunnannäyttäjä-palvelukonseptia, jossa yhdistettiin rekrytoinnit, valmennus ja henkilöstöpalvelut. Kuopion yksikköön rekrytoitiin 12 myyjää viiden viikon myyntivalmennusohjelmalla suoraan töihin. Rovaniemelle ensimmäiset kymmenen myyjää rekrytoitiin yrityksestä, joka oli päätynyt lopettamaan toimintansa paikkakunnalla. Rovaniemellä työttömyysuhan alla olevat myyjät koulutettiin muutosvalmennuksen avulla uusia tehtäviä varten. StaffPointin valmennusyhtiö Spring House koulutti myyjät yhteistyössä Viasatin kanssa.

”Viasat pitää StaffPointin ainutlaatuista mallia erinomaisena työttömyyden kanssa kamppailevassa Suomessa.  Työ ei katoa Suomesta, vaikka työmarkkinat muuttuvat. Yritysten tulee tehdä enemmän yhteistyötä, jotta työtä riittää myös maakuntiin sekä jaettavien YT-pakettien sijaan olisi useammin esittää työntekijöille jo mahdollinen uusi työpaikka”, sanoo Viasatin Suomen myyntijohtaja Emmi Vainionpää.

Viasat pyrkii olemaan jatkuvasti hereillä muuttuvien työmarkkinoiden suhteen. Ihmisten arvot, tarpeet ja suhtautuminen työhön on murroksessa. Viasat tunnetaan jo työnantajana, joka pitää henkilöstöään aidosti ykkösenä. Arvostus näkyy palkkauksen lisäksi laadukkaassa valmennuksessa, henkilökohtaisessa ohjaamisessa ja hyvässä hengessä työpaikalla. Viasat tarjoaa kaikille uusille rekrytoiduille Spring Housen kanssa yhteistyössä toteutettavan myyntivalmennusohjelman.  Aiempaa kokemusta myynnistä ei tarvita, sillä valmennusohjelmassa tuetaan oppimista myös myyntityötä tehdessä vahvan henkilökohtaisen sparrauksen avulla.

”Olimme pitkään etsineet kokonaisvaltaista yhteistyökumppania. StaffPointilla on erittäin freesi näkökulma asiaan ja joustava hinnoittelumalli joka yhdistää vuokratyön ja valmennuksen. Olemme todella tyytyväisiä, kun saimme koulutettua eri taustat omaavat ihmiset suoraan myyntityöhön sekä Kuopiossa että Rovaniemellä”, jatkaa Vainionpää.

“Olimme pitkään etsineet kokonaisvaltaista yhteistyökumppania. StaffPointilla on erittäin freesi näkökulma ja joustava hinnoittelumalli, joka yhdistää vuokratyön ja valmennuksen. Olemme todella tyytyväisiä!”
Emmi Vainionpää Suomen myyntijohtaja, Viasat
Lue lisää Sulje
StaffPointin osaava ja sitoutunut henkilöstö sekä valmennukset takaavat taksikeskuksen hyvän asiakaspalvelun

StaffPoint on vuodesta 2005 auttanut Savon Taksidataa onnistumaan rekrytoinneissa. StaffPointin rekrytointikonsultit ottavat vastaan hakemukset, käyvät ne läpi, haastattelevat potentiaalisimmat kandidaatit ja lähettävät näistä parhaat esiteltäväksi asiakkaalle. Savon Taksidatan tehtäväksi jää valita hyvistä tekijöistä sopivimmat. Hyvien rekrytointikokemusten ansiosta yhteistyötä on laajennettu myös valmennuksen puolelle.

Savon Taksidata on ollut StaffPointin tyytyväinen asiakas jo vuodesta 2005. Kuopiossa sijaitseva call center aloitti yhteistyön, kun yritykselle tuli yllättävä tarve lisätyövoimaan ja lyhytaikaiseksi avuksi hankittiin yksi käsipari. Avuntarve oli kuitenkin pitkäaikainen, sillä kyseinen henkilö on yhä Savon Taksidatalla töissä.

-10 vuotta sitten pohdimme rekrytointia ja työvuorojen miehittämistä ja tuumasimme, että miksei kokeiltaisi ratkaisuna muutamaa vuokrahenkilöä. Alun perin ajattelimme, että tarvittaisiin vain joku henkilö miehittämään tietty vuoro. Yhteistyö StaffPointin kautta on kuitenkin syventynyt vuosien varrella ja työn rooli puhelinkeskuksissa on muuttunut: töihin ei voida ottaa ketä tahansa vuoroon hälytettyä. Tarvitaan koulutusta ja säännöllistä työskentelyä keskuksessamme, jotta tapamme toimia lähtevät selkäytimestä ja järjestelmät pysyvät sujuvasti mielessä. Näin takaamme myös asiakkaillemme parhaan laadun, Savon Taksidatan Minna Grön kertoo.

Savon Taksidata on kasvanut alkuaikojen 10 hengen toimistosta jo 30 työntekijää työllistäväksi puhelinkeskukseksi. Suurin osa työntekijöistä tekee töitä StaffPointin kautta, mutta asiakasyritys pitää vuokrahenkilöstöstään erityisen hyvää huolta heti ensimetreiltä lähtien. Työpaikka onkin ollut pidetty, sillä monet työntekijöistä ovat viihtyneet call center -tehtävissä varsin pitkään. Työ on myös yhdisteltävissä monenlaisiin elämäntilanteisiin.

StaffPoint helpottaa rekrytointia ja varmistaa osaavan henkilöstön saatavuuden

Rekrytointi yhdessä StaffPointin kanssa on sujunut saumattomasti ja helpottanut Savon Taksidatan työtä. StaffPointin osaavat rekrytointikonsultit kahlaavat läpi hakemustulvan, haastattelevat potentiaalisimmat kandidaatit ja lähettävät näistä parhaat esiteltäväksi asiakkaalle.  Savon Taksidatan tehtäväksi jää vain valita hyvistä tekijöistä yritykseen sopivimmat.

– Meille on tärkeää, että meille mahdollisesti töihin tuleva henkilö näkee jo etukäteen, mitä työ palvelukeskuksessa oikeasti on. Rekrytoinnissa loppusuoralla oleva kandidaatti pyydetäänkin paikan päälle tutustumaan työhön, sillä call center -työntekijöiden arkea on vaikea arvioida sitä näkemättä. Kenellekään ei tule pettymyksiä, kun kandidaatti on jo ennakkoon orientoitunut työn touhuun käytännössä, Grön toteaa.

StaffPoint jatkaa Savon Taksidatan rekrytointikumppanina tulevaisuudessakin ja varmistaa näin laadukkaan henkilöstön saatavuuden.

– Yhteistyösuhde StaffPointin kanssa on ollut alusta asti hyvin helppoa ja keskustelua on käyty avoimesti. Voimme aina luottaa siihen, että saamme meille luvatun palvelun: osaavia ja sopivia henkilöitä oikea-aikaisesti. Yhteyshenkilömme on pysynyt samana miltei kumppanuutemme alusta lähtien. Tutun ihmisen kanssa on helppoa tehdä töitä ja erityisen hienoa on, että työntekijätkin tuntevat hänet, Grön kiittelee.

Valmennus viritti asiakaspalvelu- ja tiimityön uudelle tasolle

Hyvien kokemusten ansiosta yhteistyötä on laajennettu myös valmennuksen puolelle. Savon Taksidatalle räätälöidyssä valmennuksessa oli puolen vuoden aikana kolme koulutuspäivää. Koska call center on auki vuorokauden ympäri, oli koulutukset jaksotettu siten, että koko henkilöstön oli mahdollista limittäin osallistua jokaiseen osioon.  StaffPointin valmennusyhtiö Spring Housen toteuttaman koulutuksen sisältö kattoi teemoja asiakaspalvelusta äänenhuoltoon ja henkilöstön sisäiseen yhteistyöhön.

– Valmennus päättyi tammikuussa 2015, ja itse asiassa heti ensimmäisestä valmennuspäivästä lähtien havaittiin positiivisia muutoksia. Puhelin- ja vuorotyön vuoksi meille oli ajan myötä syntynyt tilanne, että osa kollegoista oli jäänyt vieraiksi. Valmennuksissa sekoitimme ryhmiä, ja nyt jokainen pääsi vapaamuotoisesti tutustumaan muuhun henkilöstöön ja ymmärtämään, miksi toinen on erilainen. Valmennuksen avulla opittiin yhteen hiileen puhaltamista – on vain erilaisia ihmisiä, ei yhtä oikeaa tapaa tehdä asioita.

Valmennuksen asiakaspalveluosiossa painotettiin puhelin- ja asiakaspalvelua. Valmennettavat kuuntelivat yhdessä omia ja kollegoiden puheluita ja tarkastelivat, missä voisi kehittyä. Samalla opittiin ymmärtämään toisten puhelinkäyttäytymistä ja miksi joku käyttää tiettyjä sanoja tai äänenpainoja – toisethan kuulevat vain asiakaspalvelijan äänen ja mahdollisesti kiukkuinen asiakas puhelimen toisessa päässä jää piiloon.

– Koulutus kokonaisuudessaan oli todella onnistunut. Kouluttaja innosti kaikki aidosti osallistumaan, myös uudet työntekijät. Lisäksi aiemmin hiljaisemmat ihmiset saatiin avautumaan ja suulaammat   rauhoittumaan. Hyvää palautetta saimme myös työntekijöiltämme, kiittelee Grön.

– Suosittelen StaffPointin palveluita kaikille, jotka tarvitsevat työntekijöitä usein ja paljon. Henkilöstövuokraus ja yhteistyö ovat olleet alusta lähtien hyvää ja olemme olleet tyytyväisiä helppoon ja sujuvaan toimintaan. Aikataulutuksemme ovat sopineet aina yhteen ja StaffPointin kanssa on ollut joustavaa tehdä töitä, Grön päättää

“StaffPointia on helppo suositella: henkilöstövuokraus on alusta lähtien toiminut hyvin ja olemme olleet tyytyväisiä helppoon ja sujuvaan yhteistyöhön. Voimme aina luottaa siihen, että saamme meille luvatun palvelun: osaavia ja meille sopivia työntekijöitä.”
Minna Grön Savon Taksidata
Lue lisää Sulje