Ammattitaitoista henkilökuntaa oikeaan aikaan

Hotelli- ja ravintola-ala työllistää vahvasti ja StaffPoint on Suomen suurin HoReCa-toimialan henkilöstöpalveluiden tarjoaja: välitämme noin 50 % kaikista alan työvuoroista, ja ravintolatyöntekijämme tekevät keskimäärin 277 000 työvuoroa vuodessa. Työntekijämme ovat alansa rautaisia ammattilaisia – ravintolapäälliköitä, hovimestareita, baarimestareita, tarjoilijoita ja kokkeja. Heille erinomaisen palvelukokemuksen tarjoaminen asiakkaalle on sydämen asia – hotelli- ja ravintola-ala kiehtoo työntekijöitämme. Lupauksemme onkin, että meiltä saat aina ammattitaitoista henkilökuntaa oikeaan aikaan.

Luotettavaa kumppanuutta työsuhteen koko elinkaareen

Haluamme olla asiakkaidemme luotettu kumppani muuttuvalla toimialalla. Hotelli- ja ravintola-ala -tiimimme koostuu alan rautaisista ammattilaisista. Palvelemme HoReCa-asiakkaitamme valtakunnallisesti – näin varmistamme, että voimme tarjota asiakkaillemme heidän liiketoimintaansa syvällisesti ymmärtäviä ja aidosti lisäarvoa tuottavia ratkaisuja. Työsuhteen koko elinkaaren kattavaan palvelutarjontaamme kuuluvat mm. henkilöstövuokraus, rekrytointi, henkilöarvioinnit ja ulkoistamispalvelut.

Olemme kehittäneet yrityksille ainutlaatuiset Suunnannäyttäjä-palvelut, joissa yhdistämme StaffPointin henkilöstöpalvelu- ja rekrytointiosaaminen, Spring Housen tuloksekkaat valmennuspalvelut sekä Saima Softin edistykselliset HR-ohjelmistot. Suunnannäyttäjä-palveluilla asiakasyrityksemme ovat todistetusti onnistuneet parantamaan liiketoimintansa tulosta ja tehokkuutta. Tutustu asiakkaidemme menestystarinoihin tällä sivulla.

Katso, millä muilla toimialoilla toimimme.

Asiakkaidemme tarinoita

Tarjoileva myyjä - lisämyynti on parasta palvelua

Hotelli Haikon Kartanon elämyksellisyys sai lisäpotkua Tarjoileva myyjä -konseptin avulla. StaffPointin valmennusyhtiö Spring House valmensi Haikon Kartanon tarjoiluhenkilökunnan sisäistämään aktiivisen myyntityön merkityksen. Valmennettavien joukko koostui sekä StaffPointin vuokratyöntekijöistä että Haikon omasta henkilökunnasta. Entistäkin parempi asiakaspalvelu tuottaa nyt parempikatteista lisämyyntiä tunnetulle kartanoravintolalle.

Ammattitaitoinen tarjoileva myyjä tai hotellin asiakaspalvelija hallitsee mutkattoman, tuttavallisen mutta kunnioittavan vuorovaikutuksen. Hän osaa kuunnella ja ymmärtää, että lisämyynti on asiakasta helpottavaa. Hän osaa esitellä palvelu- ja tuotekokonaisuuksia, jotka ovat muunneltavissa asiakkaan tarpeen mukaan.  Hänen ajatteluaan ohjaa asiakkaan tarpeet yhdistettynä yrityksen tavoitteisiin – erityisesti kiinnitetään huomiota niiden palveluiden myyntiin, joissa on hyvä kate.

Hotelli Haikon Kartanon tunnustettu elämyksellisyys sai lisäpotkua Tarjoileva myyjä -konseptin avulla. StaffPointin valmennusyhtiö Spring House valmensi Haikon Kartanon tarjoiluhenkilökunnan sisäistämään aktiivisen myyntityön merkityksen. Valmennettavien joukko koostui sekä StaffPointin vuokratyöntekijöistä että Haikon omasta henkilökunnasta. Entistäkin parempi asiakaspalvelu tuottaa nyt parempikatteista lisämyyntiä tunnetulle kartanoravintolalle.

”Tarjoilija ei enää voi olla pelkkä tuotteiden pöytään kantaja, vaan hänen tulee olla aktiivinen, innostava ja suositteleva asiakaspalvelija”, sanoo Haikon kartanon toimitusjohtaja Juha Mähönen.

Asiakkaat kokivat henkilökunnan lisämyyntiehdotukset hyvänä palveluna, josta ollaan valmiita maksamaan. Tämä myös todentui selvästi niin asiakastyytyväisyysmittauksen kuin taloudellisten tunnuslukujenkin kautta.

”Valmennuksen avulla henkilökunta sai lisää itsevarmuutta ja osaamista aktiiviseen palveluun sekä oivalsi, miten pienistä asioista hyvä asiakaspalvelukokemus syntyy. Valmennusohjelman tuloksena asiakastyytyväisyys, myynti ja kannattavuus paranivat. Faktaa on, että entistä tyytyväisemmät asiakkaat käyttävät ravintolapalveluitamme yli 10 % aikaisempaa enemmän”, Mähönen tiivistää.

Yhteistyö StaffPoint-konsernin kanssa on osa Haikon Kartanon palvelun ja myynnin kehittämistä. StaffPointin henkilöstöpalvelut tarjoavat osaavaa henkilökuntaa ja valmennusyhtiö Spring House ammattitaitoista ja innostavaa valmennusta henkilöstön osaamisen kehittämiseksi.

 

“Valmennuksen tuloksena tyytyväisimmät asiakkaat käyttävät palveluitamme yli 10% aikaisempaa enemmän”
Juha Mähönen
Juha Mähönen Toimitusjohtaja, Haikon Kartano
Lue lisää Sulje
StaffPointilta osaajia vaihteleviin tilanteisiin nopeasti ja joustavasti

Uniresta pyörittää useita eri konsepteilla toimivia opiskelija- ja henkilöstöravintoloita sekä cateringpalveluita, joihin se tarvitsee henkilöstöä erimittaisiin työjaksoihin lyhyelläkin varoajalla. StaffPoint on ollut Unirestan henkilöstökumppani jo kymmenen vuoden ajan ja toimittaa joustavasti ravintoloihin sopivia, ammattitaitoisia tekijöitä. Henkilöstövuokraus helpottaa esimiesten työsarkaa työvuorojen miehittämisessä ja varmistaa näin ravintolan tasalaatuisen toiminnan ja hyvän asiakaspalvelun.

Oulun alueella toimiva, jo 1960-luvulla perustettu ravintolayritys Uniresta on ollut StaffPointin asiakkaana kymmenisen vuotta. Henkilöstöpalveluiden osalta StaffPoint on toiminut alusta lähtien Unirestan pääasiallisena kumppanina ja tuonut toimivat henkilöstöratkaisunsa asiakkaan tarpeisiin. Henkilöstövuokraus toimii myös rekrytointikanavana: monet työntekijöistä on vakinaistettu Unirestalle, kun taidot on ensin osoitettu vuokratyön kautta.

– Yhteistyömme henkilöstöasioissa on sujunut niin jouhevasti, ettei meillä ole ollut tarvetta vaihtaa palveluntarjoajaa. Toimivan palvelun lisäksi StaffPointin rekrytoijilla on myös taito tunnistaa, millainen työntekijä soveltuu edustamaan yritystämme, kertoo Unirestan toimitusjohtaja Kaija-Liisa Silvennoinen.

Unirestalla on Oulussa yhteensä 13 liiketoimintayksikköä, joihin se vuokraa säännöllisesti henkilöstöä sekä opiskelija- että henkilöstöravintoloihin sekä cateringin puolelle eripituisiin työjaksoihin. Omaa henkilökuntaa Uniresta työllistää 90, ja StaffPointin kautta keskimäärin 8-9 työntekijää kuukausittain. Henkilöstötarpeet kuitenkin vaihtelevat ajankohdasta riippuen, ja joissain iltatilaisuuksissa StaffPointin kautta voi olla jopa 20 työntekijää.

– Meillä on hyvin erityyppisiä toimipisteitä ja ravintoloita, joissa myös asiakaskunta ja toimintatavat poikkeavat toisistaan. Olemme hyvin tyytyväisiä, että StaffPoint on tunnistanut tarpeemme ja osaa tarjota meille ammattitaitoisia työntekijöitä, jotka sopivat kunkin ravintolan tai tilaisuuden luonteeseen, Silvennoinen sanoo.

Työvuorojen miehittämisestä vastaavat pääasiallisesti ravintolapäälliköt, ja henkilöstövuokraus helpottaa huomattavasti heidän työsarkaansa. Usein henkilöstöä tarvitaan lyhyelläkin sykkeellä, ja StaffPointin avulla vuorot saadaan poikkeuksetta täytettyä. Näin taataan ravintolan tasalaatuinen toiminta ja hyvä asiakaspalvelu. Lisäksi esimiesten suurena apuna on StaffPointin toimittama myStaff-järjestelmä, jonka kautta omille työntekijöille voidaan tasapuolisesti tarjota lisätyötä.

StaffPointin pitkä kokemus rekrytoinnista ja HoReCa-alalta näkyy. Uniresta on ollut palvelukokonaisuuteen hyvin tyytyväinen, ja StaffPoint kuuntelee tarkalla korvalla Unirestan palautteita ja reagoi niihin.

– Suosittelen StaffPointia erityisesti siksi, että sillä on kyky toimittaa ammattitaitoista henkilöstöä erilaisiin tilanteisiimme ja tarpeisiimme sopivasti. Palvelussa hyvää on nimenomaan joustavuus: välillä työvoimatarpeemme on pieni, kun taas joihinkin tilaisuuksiimme tarvitaan kymmeniä osaajia. StaffPoint on kiitettävästi pysynyt vastaamaan vaihteleviin tilanteisiimme ja voimme luottaa, että saamme meille sopivia tekijöitä nopealla aikataululla ja hyvällä toimitusvarmuudella. Myös laatu vastaa toiveitamme, kiittelee Silvennoinen.

“Yhteistyömme henkilöstöasioissa on sujunut jouhevasti ja saamme osaajia nopeallakin sykkeellä. Toimivan henkilöstöpalvelun lisäksi StaffPointilla on taito tunnistaa työntekijät, jotka soveltuvat edustamaan yritystämme.”
Kaija-Liisa Silvennoinen Uniresta
Kaija-Liisa Silvennoinen Toimitusjohtaja, Uniresta Oy
Lue lisää Sulje

Työntekijäkertomus

Johannes Djupsjöbacka
"Kaikkea on tullut kokattua, niin maalla kuin merelläkin"

Valmistuin Rovaniemen seudun ammattikoulun kokkilinjalta vuonna 1997. Olenkin varsinainen StaffPoint-veteraani, aloitin yrityksen riveissä jo saman vuoden joulukuussa.

Asiakkaitamme HoReCa-toimialalta