Jenny von Knorring luotsaamaan International Services -liiketoimintaa

StaffPoint-konserni vahvistaa kansainvälisten osaajien rekrytointia. Jenny von Knorring on aloittanut Head of International Services -positiossa 13.4.2022.

JennyvonKnorring www

Työvoiman kysyntä ja kilpailu työntekijöistä on kiristynyt entisestään. Työperäistä maahanmuuttoa tarvitaan lähes jokaiselle toimialalle ja jokaiseen ammattiryhmään. StaffPoint haluaa olla mukana kehittämässä suomalaista työmarkkinaa, vastata osaajapulaan uusin ratkaisuin ja panostaa työperäisen maahanmuuton edistämiseen ja tukemiseen. StaffPointin tavoitteena on parantaa myös jo Suomessa olevien ulkomaisten osaajien työllistymistä nykyistä tehokkaammin.

StaffPoint-konsernin kansainvälisten osaajien rekrytoinnin kehittämistehtävissä on aloittanut 13.4.2022 Jenny von Knorring (https://www.linkedin.com/in/jennyvonknorring/). Hän vastaa uuden, kasvavan liiketoiminnan operatiivisesta johtamisesta ja kehittämisestä yhdessä konsernin toimialayksiköiden kanssa. von Knorringin pääasiallinen vastuualue on kansainvälisten osaajien työllistymiseen liittyvän liiketoiminnan konseptointi, käynnistäminen ja kasvattaminen. Uudessa positiossa aloittavalla von Knorringilla on uraltaan vahvoja näyttöjä niin uuden liiketoiminnan rakentamisesta kuin kansainvälisen rekrytoinnin edistämisestä.

Työstä turvaa -hanke
von Knorring tulee vastaamaan myös StaffPointin Työstä turvaa -hankkeesta, joka onkin saatu jo hyvään vauhtiin. Hankkeessa on tällä hetkellä mukana Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n lisäksi jo yli 60 yhteistyöyritystä. Hankkeen tavoitteena on työllistää tulevina kuukausina 200-400 ukrainalaista pakolaista.

Kansainvälisten osaajien rooli Suomessa kasvaa ja korostuu
StaffPointilla on aiempaa kokemusta ulkomaisen työvoiman tuonnista matkailun, teollisuuden ja HoReCan osaajapulan ratkaisuksi. Esimerkiksi Lapin matkailuun kaudelle 2021-2022 StaffPoint toimitti satoja ravintola- ja hotellialan ammattilaisia.

"Haluamme vahvistaa kansainvälistä osaamistamme. International Services -toiminto tukee toimialojamme rekrytoinnin haasteissa sekä vahvistaa kv-osaajien hyödyntämistä Suomen työmarkkinoilla. Lisäksi tarkoituksena on helpottaa Suomeen kotoutumista ja kiinnittymistä työllistymisen kautta. Olen erittäin iloinen, että saamme Jennyn kaltaisen ammattilaisen luotsaamaan tulevaisuuden liiketoimintaamme. ", toteaa StaffPoint-konsernin HR-johtaja Tiina Forsbom.

"Hienoa päästä rakentamaan askelmerkkejä seuraavalle tasolle"
von Knorring on aloittanut työsarkansa innostuneena, millä asenteella hän yleensäkin suhtautuu uusien asioiden käynnistämiseen ja konseptointiin. "Koen uuden tehtäväni erittäin mielekkääksi ja merkitykselliseksi tässä työllisyystilanteessa, jossa jokaisen uuden osaajan sijoittaminen työelämään on merkittävää myös Suomen kilpailukyvyn kannalta. StaffPoint tekee merkityksellistä työtä vastuullisesti - on upeaa liittyä tähän energiseen joukkoon.", von Knorring toteaa.

Lisätietoja:
StaffPoint, HR-johtaja Tiina Forsbom, puh. 040 550 3305, tiina.forsbom@staffpoint.fi