Hyppää pääsisältöön
Horeca-asiakkaat arvostavat StaffPointin reagointikykyä ja luotettavuutta

Horeca-asiakkaat arvostavat StaffPointin reagointikykyä ja luotettavuutta

06.11.2025
UutinenRekrytointiYhteistyöHotelli- ja ravintola

Vuoden 2025 asiakastyytyväisyyskysely kertoo vahvaa viestiä: 96,8 % Horeca-asiakkaista suosittelisi StaffPointia. Tulokset kuvaavat yhteistyötä, joka on nopeaa, luotettavaa ja henkilökohtaista. myStaff-järjestelmä helpottaa arkea, mutta ratkaisevin tekijä löytyy ihmisistä: heidän asenteestaan ja halustaan hoitaa asiat loppuun asti. Tulokset ohjaavat kehitystyötä entistä vahvemmin kohti sujuvaa, osaavaa ja välittävää palvelua.

Kun yhteistyö toimii, se näkyy heti arjessa

Ravintola-ala elää jatkuvassa liikkeessä, ja silloin kumppanin reagointikyky ratkaisee. Asiakkaiden mukaan StaffPointin vahvuus on nopeus: tilaukset hoituvat, tieto kulkee ja yhteydenpito on mutkatonta. Yhteistyö ei jää sähköposteihin, vaan ongelmat ratkeavat heti, kun ne ilmestyvät.

Moni asiakas kuvaa, että työntekijät löytyvät juuri silloin, kun heitä eniten tarvitaan. Silloinkin, kun kaikki tuntuu olevan kiireistä ja paine kovimmillaan. myStaff-järjestelmä tukee tätä arkea taustalla: se tekee tilaamisesta, hyväksynnöistä ja raportoinnista helppoa ja selkeää, ja sen käytettävyys saa kiitosta erityisesti tuntien hyväksynnän helppoudesta.

”Jos vuoro jää täyttymättä, siitä kerrotaan heti. Se tekee yhteistyöstä vaivatonta ja luottamuksellista.”

Luottamus rakentuu ihmisistä, ei järjestelmistä

StaffPointin Horeca-asiakkaat nostavat toistuvasti esiin yhteyshenkilöiden merkityksen. Puheluihin vastataan nopeasti, asiat etenevät ja asiakkaat tuntevat tulevansa kuulluiksi. Monelle yhteistyö on ennen kaikkea henkilökohtaista: ei pelkkää palvelua, vaan aitoa kumppanuutta.

Palautteissa korostuu aktiivisuus, ystävällisyys ja se, että yhteyshenkilö ottaa vastuun asioiden etenemisestä. StaffPointin tapa pitää yhteyttä myös kiireen keskellä nähdään osoituksena välittämisestä ja ammattitaidosta.

”Pidän siitä, että asioita hoidetaan myös puhelimitse. Kiireisessä ravintola-arjessa se on usein nopein tapa saada asiat kuntoon.”

Osaaminen ja perehdytys seuraavan vaiheen painopisteenä

Kyselyssä näkyy selvästi, että asiakkaat arvostavat StaffPointin nopeutta sekä luotettavuutta, ja toivovat samaa varmuutta myös työntekijöiden osaamiseen. Palautteissa korostuu perehdytyksen merkitys: mitä paremmin tekijät tuntevat työympäristönsä ja sen käytännöt, sitä sujuvampaa arki on kaikille.

Erityisesti toivottiin lisätukea kielitaitoon ja suomalaisen työkulttuurin ymmärtämiseen. Moni asiakas näkee sen paitsi työn laadun myös työyhteisön viihtyvyyden kannalta ratkaisevana. StaffPointin Horeca-tiimi on ottanut viestin vakavasti: perehdytyksen kehittäminen on vuoden 2026 keskeisimpiä painopisteitä. Moni asiakas muistuttaa, että työntekijöiden motivointi ja perehdytys ovat avain sujuvaan arkeen: niihin kannattaa panostaa.

Osaamisen kehittäminen on myös vastuullisuutta käytännössä: se luo edellytyksiä työntekijöiden onnistumiselle ja varmistaa, että asiakkaat voivat luottaa jokaisen tekijän ammattitaitoon vuorosta toiseen.

Yhteinen suunta: sujuva, vastuullinen ja inhimillinen työelämä

Asiakastyytyväisyyskysely on keskustelunavaus. Jokainen palaute toimii lähtökohtana kehitystyölle, oli kyse sitten työntekijöiden koulutuksesta, järjestelmän toiminnasta tai yhteydenpidon tavoista.

StaffPointin vahvuus on halu kuunnella ja kehittyä yhdessä asiakkaiden kanssa. Horeca-tiimi tietää, että menestys syntyy pitkäjänteisestä kumppanuudesta, jossa molemmat osapuolet voittavat. Kun palaute muuttuu teoiksi, syntyy luottamusta, joka kantaa pitkälle myös kiireen ja muutoksen keskellä.

”Kiitos hyvästä yhteistyöstä ja palvelusta. Jatketaan samaan malliin.”

Vuoden 2025 tulokset kertovat ennen kaikkea yhdestä asiasta: hyvä yhteistyö on jatkuvaa vuoropuhelua, jossa molemmat osapuolet vievät alaa eteenpäin. StaffPointin tavoitteena on pitää tämä suunta kirkkaana: tehdä työelämästä sujuvampaa, vastuullisempaa ja aidosti inhimillistä.

Kokonaisarvosana yhteistyölle on erinomainen: 96,8 prosenttia asiakkaista kertoo olevansa tyytyväisiä palveluun ja suosittelee StaffPointia edelleen.


StaffPoint on yksi suurimmista hotelli-, ravintola- ja catering-alan ammattilaisia työllistävistä henkilöstöpalveluyrityksistä ja myös alan merkittävä perehdyttäjä ja kouluttaja. Toimitamme osaajat valtakunnallisesti niin suurille ketjuille kuin yksittäisille alan yrityksille.

Tarjoamme valtakunnallisesti

ratkaisuja vuorojen suunnitteluun ja työvoiman saatavuuteen ja hallintaan.