Hyppää pääsisältöön

Asiantuntija (taloushallinto ja HR), HAUS kehittämiseskus Oy

Vielä ehdit!

Helsinki

Työsuhteen tyyppi:

Määräaikainen

Haku päättyy:

14.12.2025

Haemme asiakkaallemme HAUSille vuoden määräaikaiseen työsuhteeseen

ASIANTUNTIJAA, taloushallinto ja HR

Etsimme monipuolista ja oma-aloitteista asiantuntijaa vahvistamaan taloushallinnon, hankinnan ja HR:n tehtäviä. Tehtävässä pääset työskentelemään ulkoisesti rahoitettujen hankkeiden parissa ja varmistamaan, että talouden seuranta, raportointi ja hankinnat sujuvat laadukkaasti ja sääntöjenmukaisesti.

Tehtäväkuva

Taloushallinto

  • Budjetointi, kustannusseuranta, talousraportointi ja -ennusteet
  • Kulujen kohdistaminen ja jaksotukset projektikohtaisesti
  • Maksatushakemusten ja rahoittajaraporttien laatiminen
  • Tilintarkastuksissa avustaminen
  • Kokemus ulkoisesti rahoitettujen hankkeiden (esim. EU, UM) taloushallinnosta
  • Rahoittajien sääntöjen ja raportointivaatimusten tuntemus (esim. EU kustannuskelpoisuus, UM-ohjeet, Global Gateway -hankkeet)
  • Taloushallinnon järjestelmien osaaminen (esim. Netvisor, Fuusor, projektinseuranta- ja matkalaskujärjestelmät)

Hankinta

  • Perusymmärrys julkisista hankinnoista (Hankintalaki 1397/2016, EU-direktiivit)
  • Kokemus kilpailutusprosessien avustamisesta: tarjouspyyntöjen koostaminen, julkaisu, tarjoajakysymysten käsittely, vertailutaulukot
  • Hankintadokumenttien (TOR, arviointimatriisit, hankintapäätökset, sopimukset) valmistelu ohjeistusten mukaisesti
  • Huolellinen dokumenttien laadinta ja hyvä tarkkuustaso
  • Kokemus Hilma- ja/tai Cloudia-järjestelmistä

HR

  • Palkkioiden maksun käytännön koordinointi
  • HR-materiaalin kokoaminen ja toimittaminen tilintarkastuksia varten
  • Vakuutusasiakirjahallinta
  • Muut hallinnolliset tehtävät

Odotamme sinulta:

  • Tarkkuutta, järjestelmällisyyttä ja vastuullista työotetta
  • Kykyä hallita useita tehtäviä ja hankkeita samanaikaisesti
  • Priorisointi- ja paineensietokykyä
  • Hyviä vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja
  • Oma-aloitteisuutta ja halua kehittää prosesseja
  • Eettisyyttä ja sisäisten sääntöjen noudattamista
  • Erinomaista suomen ja englannin kielen taitoa

Jos nautit monipuolisista tehtävistä, koordinoit sujuvasti sekä talous- että hankintaprosesseja ja haluat työlläsi tukea vastuullista hanketoimintaa, tämä tehtävä voi olla sinulle erinomainen seuraava askel.

Tehtävä sijoittuu liiketoiminnan tuki -tiimiin, jossa kollegat ovat talous- ja hankintaosaajia sekä yleishallinnon, HR:n ja viestinnän asiantuntijoita.

Työtä voi tehdä hybridimallilla mistä päin Suomea tahansa.

Työ alkaa heti sopivan henkilön löydyttyä ja valitulle henkilölle tehdään vuoden määräaikainen työsopimus. Työsopimus solmitaan StaffPointin kansa. On mahdollista, että työ jatkuu vuoden jälkeen.

Hakuohjeet ja lisätiedot:

Toivottavasti kiinnostuit - täytäthän hakemuksesi pikaisesti oheisen linkin kautta. Muista liittää myös CV palkkatoiveineen mukaan hakuprofiiliisi. Käymme hakemuksia läpi ja haastattelemme ehdokkaita jo hakuaikana, päätös tehdään sopivan henkilön löydyttyä. Huomioithan, ettemme vastaanota hakemuksia sähköpostitse.


Tehtävän tiedot

Toimiala
Asiantuntijatyöt ja konsultointi, Hallinto ja yleiset toimistotyöt, Taloushallinto ja pankkiala

Lisätietoa työpaikasta

Asiantuntija (taloushallinto ja HR), HAUS kehittämiseskus Oy logo

HAUS kehittämiskeskus Oy on valtionhallinnon kehittämiskeskus, asiantuntijaorganisaatio ja sidosyksikkö, joka tukee hallinnon uudistumista ja osaamisen kehittämistä. Palveluitamme hyödyntävät valtionhallinnon toimijat presidentin kansliasta ministeriöihin, virastoihin ja valtio-omisteisiin yhtiöihin. Rakennamme osaavaa, vaikuttavaa ja vastuullista julkista hallintoa ja pilariarvioituna toimijana meillä on mandaatti toimia EU-rahoituksen kanavana kotimaassa ja globaalisti. 

Kysy tehtävästä