
Johannan urapolku Espanjan auringon alla StaffPointin yhteyspäälliköksi
Heinäkuussa 2020 Johanna Hällström muutti Nurmijärveltä Espanjan Aurinkorannikolle heti koronarajoitusten hellitettyä. Mukana uuteen elämänvaiheeseen lähtivät Dalmatiankoira Mila sekä tuolloin 7- ja 5-vuotiaat pojat. Perhe asettui Fuengirolan Carvajaliin, ja lapset aloittivat koulun C.E.I.P Azaharissa täysin ilman espanjan kielen taitoa. Onneksi kummankin luokalta löytyi suomalaislapsia tueksi ja turvaksi sekä tulkeiksi.
Ura Espanjassa käynnistyi toisen suomalaisyrityksen palveluksessa, mutta keväällä 2021 Johanna siirtyi StaffPointille Telian Yritysasiakaspalvelutiimiin. Samalla perhe muutti tilavampaan kotiin Las Lagunakseen.
Muutto Espanjaan oli pitkään kypsytelty päätös – lämpimämpi ilmasto, vilkas elämänrytmi ja vuoden ympäri jatkuvat harrastusmahdollisuudet vetivät puoleensa. Muutoksen myötä Johannan hyvinvointi ja jaksaminen ovat parantuneet huomattavasti.
“Espanjan valo ja elämänrytmi ovat tehneet ihmeitä jaksamiselleni. Pitkät pimeät talvet veivät ennen voimat, mutta nyt energiaa riittää ympäri vuoden – kiitos auringon, liikunnan ja tasapainoisemman arjen”, kertoo Johanna Hällström

Urapolku StaffPointilla
StaffPointilla Johannan ura on edennyt johdonmukaisesti. Alkuun hän työskenteli asiakaspalveluagenttina, kunnes keväällä 2023 häntä pyydettiin mukaan uuden Nurture-tiimin perustamiseen valmentajan roolissa. Tiimiin siirtyivät pian vastuulle Telialta poistuvien asiakkuuksien säilyttäminen (rescue) sekä asiakastyytyväisyyden hallinta. Loppuvuodesta 2023 Johanna otti vastuulleen Virtual Team Leaderin roolin, joka sisälsi näiden toimintojen vetovastuun ja raportoinnin. Samalla hän toimi ratkaisukonsulttina myyjien tukena myynnillisissä kysymyksissä.
Vuoden 2024 alussa Johanna valittiin tiimin esihenkilöksi. Loppuvuonna Telian organisaatiomuutosten myötä tiimi siirtyi osaksi Partner Sales -yksikköä, ja sai uuden nimen: Partner Sales StaffPoint. Tiimi on kahden vuoden aikana kasvanut ja kehittynyt merkittävästi, mutta alusta saakka mukana on pysynyt vahva yhteishenki ja halu sitoutua yhteisiin tavoitteisiin.
Uusi rooli yhteyspäällikkönä
Huhtikuussa 2024 Johannan työnkuva laajeni entisestään, kun hän aloitti Telian B2B ei-kaupallisten toimintojen yhteyspäällikkönä. Tässä roolissa hän toimii linkkinä Telian ja StaffPointin välillä, kehittäen suoraa yhteistyötä ja vastaten erilaisista koulutusyhteistyöhön liittyvistä projekteista. Lisäksi hän tukee palvelupäällikköä henkilöstöresursoinnissa ja työn sujuvuuden varmistamisessa erityisesti loma-aikoina. Hän jatkaa edelleen myös Partner Sales StaffPointin esihenkilönä.
Neljässä vuodessa Johanna on kulkenut vaikuttavan urapolun asiakaspalveluagentista yhteyspäälliköksi. Hän on suorittanut työn ohessa sekä liiketoiminnan että lähiesimiestyön ammattitutkinnot oppisopimuksella. Alkuperäiset tavoitteet, kuten kehittyminen, kouluttautuminen ja etenemismahdollisuudet, ovat StaffPointilla todella toteutuneet.
"StaffPointille siirtyessäni toivoin ennen kaikkea koulutus- ja urakehitysmahdollisuuksia – ja ne ovat toteutuneet täysin. Olen saanut opiskella työn ohessa ja edennyt agentista yhteyspäälliköksi omien tavoitteideni mukaisesti."