Siirry sisältöön
Fuengirola, Espanja
Takaisin

Niko Vaulajoen vierailu vaihtui esimiespestiksi Fuengirolassa

Niko Vaulajoki ja hänen kollegansa Joonas lähtivät kesäkuussa auttamaan Fuengirolaan Loimaalta muuttanutta Telian Kauppiaspalvelua sen arjessa.

Alustavasti muutaman kuukauden pestiksi suunniteltu visiitti sai yllättävän käänteen, sillä Nikon pitkä kokemus ja osaaminen eivät jääneet Aurinkorannikolla huomaamatta. Syyskuun alussa vastuuta on tiedossa entistä enemmän, kun Niko nousee tiimissä esimiesasemaan ja jää Espanjaan.

”Tuntuu hyvältä, jännittää, mutta odotan myös mitä kaikkea uutta sieltä tulee.”
uratarinakuva niko
Nikon Telia-ura alkoi jo silloisen Soneran asiakaspalvelussa Loimaalla tammikuussa 2014. Puolitoista vuotta myöhemmin Niko siirtyi Telian Kauppiaspalvelun puolelle ja seuraava iso muutos tuli tämän vuoden puolella, kun Kauppiaspalvelu muutti Loimaalta Fuengirolaan.

Muuton jälkeen Niko työskenteli hetken Telian tehtävissä Turussa, kunnes hän lähti kesäkuussa Aurinkorannikolle avuksi.

Kauppiaspalvelu vaatii nopeaa tilannetajua

Telian Kauppiaspalvelussa Nikon työnkuvaan on kuulunut tähän mennessä niin perustehtävät puhelimen, sähköpostin ja chatin parissa kuin vastuullisemmat hallinnolliset tehtävät, kuten työvuorojen laatiminen ja arjen johtaminen.

”Tehtäväni on ollut Telian Kauppiaspalvelun ohjaaminen, tukeminen ja valmentaminen laadulliseen ja tavoitteelliseen päämäärään Telian arvojen mukaisesti”, tarkentaa Niko.

Vahvuudekseen Niko laskee moniulotteisuuden. Kauppiaspalvelussa tilanteet vaihtelevat nopeasti, mutta keskittyminen ei herpaannu ja hän pyrkii antamaan itsestään kaiken tilanteessa kuin tilanteessa. Kun aikaisemmin työuralla keskiössä ovat olleet henkilökohtaiset tulokset, jatkossa painotus siirtyy tiimiin ja yhteisten tulosten saavuttamiseen.

”Yksi asia on johtanut toiseen ja tuuriakin on ollut mukana, mutta on kaiken eteen tehty paljon töitäkin. Jatkossa annan kaikkeni tiimin menestyksen eteen”, lupaa Niko.

StaffPointilla apu on aina lähellä

StaffPointissa Niko arvostaa saamaansa vastaanottoa ja sitä, kuinka apua on ollut tarjolla joka päivä.

”Aina voi kysyä mitä tahansa. Tärkeää on myös se, että vaikka vastuuta tulee lisää, sen kanssa ei jää yksin, vaan koko ajan ollaan tukena”, kertoo Niko.

Yhtä lailla Niko kiittelee Teliaa saamastaan kannustuksesta ja tuesta.

”Luotto on kova”, hän toteaa.

Omaa tiimiään Niko kuvailee potentiaaliseksi, hiomattomaksi timantiksi, jonka luotsaamista hän jatkaa kapteenina.

Kysymykseen siitä, mikä on parasta Espanjassa työskentelyssä, Nikon ei tarvitse kauaa vastausta miettiä:

”Se, ettei tarvitse aamuisin skrapailla auton ikkunoita 10 sentin jääkerroksesta.”