Kuntamarkkinat

StaffPointin ravintola-alan ammattilaiset olivat tänäkin vuonna auttamassa Palmiaa Kuntamarkkinoiden ravintoloiden miehittämisessä. Kaksipäiväiseen tapahtumaan odotettiin 7000 kävijää, joten vilskettä oli tiedossa Kuntatalon tiloissa Kalliossa. StaffPointin kautta tilaisuutta oli toteuttamassa viitisenkymmentä ravintola-alan työntekijää; kokkeja, edustustarjoilijoita, keittiö- ja saliapulaisia sekä astianpesijöitä, joten staffpointilaisia oli sekä keittiöissä että salin puolella.

Pitkäjänteistä yhteistyötä

Ravintolapäällikkö Anne Mikkola Palmialta kertoo Palmiasta, Kuntamarkkinoista ja yhteistyöstä StaffPointin kanssa. Kuntamarkkinoiden valmistelut alkoivat hyvissä ajoin edellisenä talvena miehityssuunnitelman teolla. Tässä vaiheessa yhdistettiin Palmian ja StaffPointin tieto menestyksen ”avaimista”. Alustavia suunnitelmia hiottiin yhteistyössä tilaisuuden lähestyessä. Samaan aikaan valmistuivat yhtiöitetyn Palmian uuden brändin mukaiset trendikkäät Menut ja tilaisuuden raikas ilme, joka näkyy vahvasti myös sidosryhmille.

Kuntamarkkinoiden aattona tulevat työntekijät osallistuivat aloitustilaisuuteen, briiffiin, jossa tapahtuma yksityiskohtineen käytiin läpi ja työntekijät pääsivät mukaan tunnelmaan. Anne Mikkola oli läpi tapahtuman läsnä näkyvästi asiakkaille ja työntekijöille. ”Parasta Kuntamarkkinoilla tänään on hyvä tunnelma!” kiteyttää Anne Mikkola haastattelun lopuksi.

Kokemuksella asiat hoituvat

StaffPointin asiakkuuspäällikkö Mirkku Jokinen kuvaa osallistumista tapahtumajärjestämiseen erittäin mielenkiintoiseksi. ”Pitkän yhteistyön ansiosta tunnemme tapahtuman, asiakkaamme ja erityistarpeet” kertoo Mirkku ja jatkaa, että luottamus on rakentunut pitkäjänteisessä yhteistyössä. Avoimen keskusteluyhteyden ansiosta kaikki tietävät missä mennään, koko ajan. Kuntamarkkinoiden henkilöstökokonaisuutta on StaffPointillakin oltu rakentamassa lähes puoli vuotta ennen tapahtumaa. ”Kokemuksemme isojen työntekijämäärien organisoimisesta ja muuttuvien tilanteiden hoitamisesta joustavasti on olennaista onnistumisessa” summaa Mirkku Jokinen StaffPointin HoReCa-tiimistä.

Työntekijänä Kuntamarkkinoilla

Kokenut ravintola-alan ammattilaisemme Eeva Lindström kertoi meille minkälaista on työskennellä Kuntamarkkinoilla. Eevan työntekijätarinasta huokuu monipuolisen osaamisen tarve ja työntekijän joustavuus tehdä nopealla temmolla tarvittavat työt siinä työpisteessä, jossa apua tarvitaan.

Kokonaisuus alkoi tiistain ehdottoman tärkeällä työntekijäbriiffillä, joka palautti mieleen tapahtuman kulun, asiakkaan toiveet ja myös liikkumisen talossa. Keskiviikkona Eevan tehtäviin kuului työskentelyä kellarikahvilassa, toisen linjan kahviossa ja iltakokkarijärjestelyissä somistaen ja valmistellen juomatarjoilut. Tilaisuuden alettua kiireinen ilta kului viinilaseja plokaten ja uusia pöytiin toimittaen. Eeva kertoo ajan menneen kuin siivillä, mutta kiireestä huolimatta oli kivaa.
Torstaina työt jatkuivat omassa kahvilassa ja kiireapulaisena näytteilleasettajien linjastoravintolassa. Loppupäivä kului omalla työpisteellä, jonka täydelliseen tyhjentämiseen ja siivoamiseen työvuoro päättyi.

Eeva antaa työpisteidensä esimiehille Helille ja Leilalle kiitosta esimiestyöskentelystä. Heillä oli koko ajan kokonaisuus erittäin hyvin hallussa ja he opastivat tiimiläisiään jakaen tarvittavan tiedon unohtamatta kiittää ahkerasta työotteesta.
Eevalla on yksi erinomainen vinkki Kuntamarkkinoille ensi kertaa tuleville työntekijöille: Hyvät kengät ovat ehdoton varuste. Lopuksi Eeva Lindström summaa ”Tapahtuma oli mielenkiintoinen ja todella mukava; yksi parhaita tapahtumia, joissa olen StaffPointin kautta ollut. Suosittelen!”