Siirry sisältöön
Takaisin

Leena Munter StaffPoint-konsernin hallitukseen

leenamunter

”On hienoa päästä kehittämään liiketoimintaa, jolla ratkaistaan työvoiman riittävyys ja luodaan joustavia ratkaisuja työmarkkinoille. Henkilöstöpalvelut on merkittävä toimiala. Jakamalla ja johtamalla osaamista oikein sekä työntekijät että yritykset voittavat”, StaffPoint-konsernin hallituksen jäsenenä aloittanut HALTIJA Groupin toimitusjohtaja Leena Munter sanoo.

KTM Leena Munter tuo 1.11.2018 alkaen StaffPoint-konsernin hallitukseen pitkän kokemuksen mm. hyvinvointiteknologia-, hoiva- ja henkilöstöpalvelualalta.

Henkilöstöpalvelualaan hän tutustui toimiessaan Manpower Groupin Suomen-toimitusjohtajana vuosina 2011–2014 ja sitä aikaisemmin saman yhtiön talousjohtajana vuosina 2007-2010.

”Kohtaanto-ongelmaan on havahduttu vasta viime vuosina”

2010-luvun alussa Suomen työmarkkina ja alan kehitysnäkymät olivat toisenlaiset kuin tänään.

”Henkilöstöpalveluilla oli jo tuolloin hyvä maine. Mutta työn ja tekijöiden kohtaanto-ongelma oli vasta näköpiirissä. Mediassa ei vielä aktiivisesti seurattu kohtaanto-ongelman kehittymistä muissa länsimaissa, ja yhteiskunnallinen keskustelu aiheesta oli vähäistä”, Munter toteaa.

Nyt osaajien löytäminen on paikoin äärimmäisen vaikeaa ja osaa työväestöstä on vaikea työllistää.

”Osaajien löytämiseen ja työllistämiseen liittyvää osaamista yritysten ei kuitenkaan tarvitse itse omistaa, vaan sitä voi myös on demand -pohjalta ostaa. Henkilöstöpalveluyrityksillä on tässä osaamisen jakamisessa merkityksellinen työsarka: parhaimmillaan ratkaisuista rakentuu win-win-tilanne kaikille”, Munter sanoo.

Ylivertainen asiakaskokemus syntyy osaavasta henkilöstöstä

Erityisen mielenkiintoiseksi Leena Munter kokee StaffPointin siksi, että yritys on saanut uuden, sitä määrätietoisesti kehittävän ja kasvattavan pääomistajan, Sponsor Capitalin.

”StaffPoint on hieno yritys jo nyt. Se toimii työelämässä hyvin laajalti tarjoten osaamista, jolla on suurta kysyntää ja jota on helppo arvostaa.”

Munter uskoo, että StaffPoint on helmi, joka seuraavina vuosina tulee upeasti loistamaan. Nyt tarvitaan erityisesti tulevaisuuteen katsovaa ja toimintoja oikealla tavalla tehostavaa muutosjohtamista.

”Myös vahva talousosaaminen on tärkeää, sillä ala on matalakatteinen. Tulee ymmärtää ne keinot, joilla tulosta voidaan parantaa liiketoiminnassa, jossa liikkuu suuria volyymejä. Lisäksi meidän on seurattava yhä aktiivisemmin muun maailman työelämätrendejä, sillä ne tulevat Suomeenkin. Tässä StaffPointin strateginen kumppani Randstad on meille tietysti hyvä inspiroija.”

On kuitenkin yksi asia, joka nousee prioriteettilistan kärkeen ja se on asiakaskokemus. Munterin intohimoihin kuuluu liiketoiminnan kasvattamisen ja itseoppivien organisaatioiden lomassa myös ylivertaisen asiakaskokemuksen luominen. Miten StaffPoint onnistuu siinä?

”Innostunut johto ja osaavat ammattilaiset, eli mm. rekrytoijat ja asiakkuuspäälliköt, ovat avainasemassa rakennettaessa ainutlaatuisia asiakkuuksia ja kumppanuuksia. Asiakaskokemus on aina hyvän työyhteisön ja vahvan ammattitaidon tulosta. StaffPoint on näissä jo pitkällä.”

StaffPoint-konsernin hallitukseen kuuluvat Leena Munterin lisäksi partner Juuso Kivinen (puheenjohtaja) sekä partner Thomas Sandvall Sponsor Capitalista.