Omien polkujen tekijät -kampanja alkaa!

Omien polkujen tekijät

StaffPoint täytti viime vuonna pyöreitä, kun mittariin värähti täydet 50 vuotta. Työllistämme vuosittain noin 12 000 työntekijää ympäri Suomea, joten näihin 50 vuoteen on mahtunut monenlaisia tarinoita ja urapolkuja. On opiskelijaa, vakituista, sesonkityöläistä, välivuoden pitäjää, keikkailijaa – eri elämänvaiheita, joissa saamme kunnian olla läsnä tarjoten työllistymismahdollisuuksia.

Me StaffPointilla mahdollistamme yksilöiden, yritysten ja koko yhteiskunnan kasvua. Teemme pienistä ja suurista tarinoista totta, nostaen jokaisen omaa yksilöllistä ääntä esiin joukosta. Meillä työntekijä on päähenkilö. Me ainoastaan tarinankertojia.

Emme vain yhdistä ihmisiä ja työtä. Me haluamme olla työelämän ennakkoluuloton uudistaja ja epäkohtien korjaaja. Meitä ohjaa periksiantamattomuus, uteliaisuus sekä vahva visio: tehdä työelämästä sellaista kuin sen pitäisi olla – jokaisen omaan elämäntilanteeseen mukautuvaa. Meille vastuullisuus ei ole muotisana tai numeroita raporteissa vaan tekoja, jotka aidosti vaikuttavat. Haluamme luoda sopivampia työpaikkoja kaikille. Riippumatta siitä, miltä näytät, mistä tulet, ketä rakastat tai miten juuri sinä näet maailman. Haluamme olla kumppani, joka kestää päivänvaloa. Aina.

Vaikka vuosia on takana jo yli viisikymmentä, emme todellakaan ole pysähtymässä. Muuttuva maailma on meille mahdollisuus. Tarvitaan vaan ripaus rohkeutta etsiä ratkaisuja sieltä mistä muut eivät etsi. Sekä pieniä taikavoimia, joilla saattaa yhteen sopivimmat ihmiset ja yritykset, auttaen jokaista oivaltamaan omat ainutlaatuiset vahvuutensa. Kokemuksella tiedämme, että menestys rakentuu merkityksellisyydelle. Jokainen meistä kaipaa työtä, jolla on tarkoitus. Joka mukautuu sopivaksi sinulle. Jossa sinut nähdään. Sellaisena kuin olet. Meidän tehtävämme on varmistaa, että kuljet oikeaa polkua. Se on meidän tarinamme.

Kysymys kuulukin; mikä on sinun?

Omien polkujen tekijät -kampanjaa tähdittävät kaksi huippu-urheilijaa

Nykytyöelämä on hyvin erilainen kuin esimerkiksi 20 vuotta sitten. StaffPointin toteuttaman nuorten työelämäkyselyn mukaan Z-sukupolvella on elämänsä aikana noin 15–20 työpaikkaa. On sanomattakin selvää, että tällaiselle moninaiselle urapolulle mahtuu monenlaisia kokemuksia, mutta kaikki nämä kokemukset kasvattavat ja kehittävät ammattilaisena. Työelämä ei ole sprintti, vaan maratoni ja jokaisen meistä polku maaliin on erilainen.

Työelämässä on hyvin paljon samankaltaisuuksia kuin ammattiurheilussa. Molemmissa menestyminen vaatii samoja periaatteita ja ominaisuuksia, ja molempien matkan varrelle mahtuu niin onnistumisia kuin epäonnistumisiakin. Sekä työ- että urheilu-uralla on myös tavoitteet, joita kohti pyritään. Työelämässä tavoitteet voivat liittyä urakehitykseen, palkkaukseen tai saavutettaviin asemiin, kun taas urheilijat tavoittelevat menestystä kilpailuissa. Poikkeuksetta omassa työssä ja lajissa menestyminen vaatii kovaa työtä, resilienssiä ja uskoa omaan tekemiseen. Ja aina kehitys ei tapahdu lineaarisesti, vaan joskus tarvitaan suunnan muutoksia tai jopa kokonaan uusia alkuja.

Yhteistyö Suomen Olympiakomitean ja Suomen Paralympiakomitean kanssa tarjosi StaffPointille mahdollisuuden tukea kahta huippu-urheilijaa heidän poluillaan kohti suurta unelmaa – Vuoden 2024 Pariisin olympialaisia ja paralympialaisia. Omien polkujen tekijät -kampanjaa päätyivät tähdittämään parauimari Jenna Rajahalme ja pika-aituri Elmo Lakka, joiden matkaa kohti Pariisia pääsemme aitiopaikalta seuraamaan.

Kampanjan aikana sukellamme pintaa syvemmälle, mitä suuriin arvokilpailuihin valmistautuminen urheilijalta vaatii. Pääsemme kurkistamaan aitiopaikalta kulisseihin, kun urheilijat jakavat niin hyviä kuin huonoja hetkiä matkaltaan kohti Pariisia. Ja aivan kuten työelämässäkin, myös urheilussa on ylä- ja alamäkiä, joiden selättämiseen vaaditaan kovaa työtä, päättäväisyyttä ja omistautumista. Lopulta kova työ kuitenkin palkitaan.

Tervetuloa mukaa seuraamaan näiden kahden upean urheilijan matkaa kohti Pariisia!

Sinua voisi myös kiinnostaa

Omienpolkujentekijät_kuvituskuva

Omien polkujen tekijät

Tervetuloa seuraamaan Jenna Rajahalmeen ja Elmo Lakan matkaa 2023 Pariisin paralympialaisiin ja olympialaisiin!

mentorointi
Työelämä tänään ja huomenna
17.8.2023 - Susanna Haapasalmi

Mentorointi perehdyttämisen tukena

StaffPoint-konserniin kuuluvassa valmennustalo Spring Housessa on siirrytty mentorointimalliin uusien yksilöpalveluiden valmentajien perehdyttämiseksi.

wellbeing
Työelämä tänään ja huomenna
23.1.2023 - Susanna Haapasalmi

Työelämän tasapaino ja hyvinvointi

StaffPointin toiminnan ytimessä ovat ihmiset, joten sosiaalinen vastuullisuus on arvo, joka ohjaa meitä kaikissa päivittäisissä valinnoissa.