Spring House Oy toteuttaa ”Vetovoimaa kansainvälisistä osaajista” (VeKO) ESR-hankkeen 2020-2022

hankkeen logokoonti

Vuodesta 2003 työllisyys- ja valmennuspalveluita tuottanut Spring House Oy toteuttaa ESR-hankkeen ”Vetovoimaa kansainvälisistä osaajista” (VeKO) ajalla 1.4.2020 – 31.12.2022. Hanke kuuluu Euroopan Unionin Sosiaalirahaston Kestävää kasvua ja työtä 2014-2020 Suomen rakennerahasto-ohjelmaan.

Hankkeessa kehitettävät konseptit, mallit ja prosessit perustuvat suosituksiin Spring House Oy:n toteuttamassa selvityshankkeessa ”Selvitys ulkomaalaistaustaisen työvoiman työllistymisen kipupisteistä ja edistämisestä Pohjois-Savossa” ajalla 1.6.2019 - 30.11.2019.

”On hienoa päästä jatkamaan aloitettua työtä!” toteaa Spring Housen maahanmuuttajapalveluiden johtaja Kristel Kivisik.

Selvityksestä palvelukokonaisuuksiin ja konkreettiseen hyötyyn

Hanke on käytännössä innovatiivisten palveluiden konseptointia ja kehittämistä ja koostuu työpaketeista 1) Soft Landing -palvelukokonaisuudesta, 2) Osaamisen tunnistamisen prosessien ja palvelukonseptin kehittämisestä ja 3) Alueellisesta yhteistyöstä, tiivistää projektipäällikkö Tanja Manner. Hän muistuttaa myös, että uutta kehitettäessä on myös tärkeää välttää päällekkäisyyksiä muiden käynnissä olevien ja aiempien hankkeiden kanssa. VeKO ESR-hanke huomioikin jo aiemmin toteutetut hankkeet ja niiden tulokset.

”Nyt luotavat ja kehitettävät mallit ja prosessit ovat luonnollisesti käytettävissä tulevaisuudessa koko maassa. Ne tukevat niin työvoimaa tarvitsevia yrityksiä, kuin ulkomaalaistaustaisia työnhakijoitakin” korostaa Kivisik.

Kristel Kivisik, Johtaja, maahanmuuttajien palvelut

Tanja Manner
Projektipäällikkö, Vetovoimaa kansainvälisistä osaajista -hanke (VeKO) (ESR)

Rakennerahasto