StaffPoint Suomen Olympiakomitean kumppaniksi

Olympiakomitea yhteistyö

50 vuotta täyttänyt StaffPoint ratkoo organisaatioiden pahenevaa osaajapulaa. Rekrytoinneissa työnhakijan vaakakupissa painaa entistä enemmän, miten yritys huolehtii henkilöstön hyvinvoinnista. Yhteistyö Suomen Olympiakomitean kanssa käynnistyykin henkilöstön hyvinvointikampanjasta. Jatkossa yhteistyö keskittyy nuorten urheilun ja työelämävalmiuksien tukemiseen.

Olympiakomitean liiketoimintajohtaja Mikko Selin korostaa uuden yhteistyön arvopohjaa.

– Liikunta ja urheilu yhdistävät ihmisiä ainutlaatuisella tavalla, saaden unohtamaan sukupuolierot, etniset taustat tai taloudellisen tilanteen. Yhdenvertaisuus ja tasa-arvo ovat urheiluyhteisön vastuullisuusohjelman kulmakiviä. On ilo saada Olympiakomitean yhteistyökumppaniksi yritys, jolle nämä arvot ovat tärkeitä. Yhteistä arvopohjaa löytyy vastuullisuudesta, periksiantamattomuudesta ja jatkuvasta kehittymisestä. Nämä ovat rakennuspalikoita niin urheilussa kuin työelämässä. Yhdessä rakennamme liikunnasta ja urheilusta lisää elinvoimaa Suomeen.

StaffPoint toimii henkilöstövuokraajana, rekrytoijana ja valmentajana muun muassa kaupan, hotelli- ja ravintola-alan, IT-alan, teollisuuden, myynnin, taloushallinnon, markkinoinnin ja logistiikan toimialoilla. Yhtenä Suomen suurimmista henkilöstöalan yrityksistä se pyrkii löytämään ratkaisuja työelämää vaivaavaan ongelmaan: työnhakijoiden ja avoimien työpaikkojen parempaan kohtaamiseen.

StaffPoint -konsernin toimitusjohtaja Anu Ahokas näkee tilanteen haasteellisena koko Suomen kilpailukyvyn kannalta.

– Kun ikäluokat pienenevät, tarvitsemme sekä pidempiä työuria että tukea nuorten urapolkujen rakentamiseen. Lisäksi tarvitsemme kansainvälisiä osaajia, joista kilpailemme globaalisti.

– Monilla työnhakijoilla on sellaista osaamista, joka on saatu jostain muualta kuin koulutuksen kautta. Esimerkiksi urheiluharrastus opettaa nuorille tavoitteellisuutta, yhteistyötaitoja ja periksiantamattomuutta. Nämä ovat tärkeitä ominaisuuksia, joita tarvitaan myös työelämässä. Asenne ja motivaatio painavat huomattavan paljon rekrytointitilanteissa. Yhdessä Olympiakomitean kanssa haluamme auttaa nuoria löytämään omat vahvuutensa työelämän alkumetreillä.

– Työelämän joustavuus ja tasapaino muiden elämän osa-alueiden kanssa sekä välittäminen ovat avainasemassa, kun rakennamme entistä parempaa työelämää ja työssä jaksamista. Kumppanuus Olympiakomitean kanssa on meille vastuullisena työnantajana merkityksellinen ja konkreettinen. Haluamme olla mukana sytyttämässä liikunnan kipinää ja rakentamassa hyvinvointia työpaikoille.

Lisätietoja:
StaffPoint, markkinointi- ja viestintäjohtaja Teea Hurme-Rintala, 040-7257477
Suomen Olympiakomitea, liiketoimintajohtaja Mikko Selin, 040 962 5463

Suomen Olympiakomitea on valtakunnallinen liikunta- ja urheilujärjestö, joka toimii sen hyväksi, että suomalaiset liikkuisivat enemmän ja menestyisivät huippu-urheilussa. Yhdessä jäsenjärjestöjemme ja kumppaneidemme kanssa rakennamme liikunnasta ja urheilusta elinvoimaa Suomeen. www.olympiakomitea.fi

Olympiakomitea kuvituskuva