Siirry sisältöön
Takaisin

TEP 2020 -tutkimus: StaffPoint ykkössijalla yrityspäättäjien suositteluhalukkuudessa (NPS)

Tuoreimmassa Taloustutkimuksen TEP- eli Työelämän Päättäjät -tutkimuksessa StaffPoint sai viidestätoista henkilöstöpalveluyrityksestä parhaimman sijoituksen päättäjien suositteluhalukkuudessa (=NPS). Sijoitus on StaffPointille tärkeä tunnustus asiakaspalvelukokemuksessa onnistumisesta – myös koronan aikana.

uusi TEP
StaffPoint-konserni on sijoittunut ensimmäiselle sijalle henkilöstöpalvelualaa koskevan TEP-tutkimuksen (Taloustutkimuksen 2020) NPS-arvioissa. Kaikkiaan viittätoista nykyisin toimivaa henkilöstöpalveluyritystä ja niiden kymmentä eri yritysmielikuvatekijää kartoittava kyselytutkimus toteutettiin syksyllä 2020.

TEP-tutkimus toteutetaan vuosittain. Syksyn 2020 henkilöstöpalvelualaa koskevaan kyselyyn vastasi yhteensä 2 736 päättäjää ympäri Suomen.

NPS StaffPointille tärkeä mittari pitkän tähtäimen asiakastyössä

StaffPointia arvioineista päättäjistä suhteellisesti suurin osa oli valmiit suosittelemaan meitä HR-kumppanina. Tämä tunnustus oli meille erityisen arvokas siksi, että asiakaskokemuksen kehittäminen ja asiakkaan parhaaksi toimiminen ovat meille tärkeitä. Koronan aikana olemme saaneet paljon positiivista asiakaspalautetta nopeasta toiminnastamme ja reagointivalmiuksistamme poikkeustilanteessa.

Päättäjien suositteluhalukkuus StaffPointin osalta on kehittynyt myönteisesti viiden vuoden tarkastelujaksolla; vuonna 2016 NPS:mme oli sijalla 6.

StaffPointin kokonaistunnettuus oli tutkimuksessa 2. sijalla. Muita StaffPointin vertailussa vahvimpia yritysmielikuvatekijöitä vuoden 2020 tutkimuksessa olivat StaffPointin tulevaisuudennäkymät, vastuullisuus, palvelutarjooma sekä palvelunopeus.

Kokonaisarvosana kehittynyt positiivisesti

Tarkasteltaessa StaffPointin kokonaistunnettuuden ja yleisarvosanan kehitystä viiden vuoden ajalta StaffPoint on kehittynyt positiivisesti. Vuonna 2016 StaffPointin saama yleisarvosana on ollut alan toimijoista kuudes, nyt sijoitus oli toinen sija. Tunnettuuden osalta StaffPoint oli vuonna 2016 viides, nyt toinen. Tunnettuudessa vuonna 2019 StaffPoint ylsi peräti ykkössijalle.

Korona vaikuttaa selkeästi henkilöstöpalvelualan viime vuonna saamiin tuloksiin. Vuoden 2019 kehitykseen verrattuna monessa yritysmielikuvatekijöiden saamissa arvioissa on tultu alaspäin kauttaaltaan koko alalla.

StaffPointille päättäjien arviot antavat kiinnostavaa ja painavaa tietoa siitä, miten voimme kehittää yritysmielikuvaamme. Tulokset ovat meille hyvä pohja kehittää päivittäistä viestinnän, työnantajamielikuvatyön ja eri liiketoimintojen välistä vuoden 2021 yhteistyötä. Se on tiivistä, suoraa ja mutkatonta. Asenteella teot ensin – sen jälkeen on ilo kertoa. Mutta paljon on vielä kehitettävää!

Kiitos luottamuksesta ja palautteesta, meitä arvioineet suomalaispäättäjät!