Hyppää pääsisältöön
Mies ja nainen katsovat toimistolla tablettia

Työnhaun neuvonta

Monikanavainen työnhaun neuvonta ja ohjaus on suunnattu kuntalaisille, jotka ovat työuransa taitekohdassa. Olemme olleet mukana kehittämässä ja toteuttamassa palvelua sen alusta asti – jo yli 10 vuotta.

Palvelun vahvuus on siinä, että se vastaa nopeasti asiakkaan työnhaun kysymyksiin. Samalla se ohjaa oikeisiin palveluihin ja ennakoi työurasiirtymiä myös jo ennen työttömyyttä. Ennen kaikkea palvelu ehkäisee työllisyyspalveluiden asiakasruuhkia.

Palvelun ydin on sen napakkuus. Asiakas ei ole palvelussa kauaa, vaan työnhaun kysymykset ratkaistaan täsmäpalvelulla. Asiakas voi aina palata palveluun, jos lisäkysymyksiä tulee. Ajanvarausta ei tarvita.

Palvelun tiimikoordinaattori

Palvelua toteutetaan joustavasti paikan päällä keskitetysti ja/tai alueellisesti jalkautuvana esimerkiksi yhteispalvelu- ja neuvontapisteissä, tapahtumissa tai oppilaitoksissa sekä osin tai kokonaan verkossa. Osallistuminen on vapaaehtoista ja se tapahtuu ilman ajanvarausta. Ohjaajamme kartoittavat neuvonnassa, joka tunnetaan paikoin nimellä aulapalvelu, asiakkaan työnhakutaitoja vastataksemme täsmällisesti hänen tarpeisiinsa.

Henkilökohtaisen ohjauksen lisäksi palveluun voi sisältyä ryhmäpalveluita, webinaareja ja tietoiskuja, jotka ovat avoimia kaikille kiinnostuneille. Webinaarit ja tietoiskut voivat muodostaa myös oman palvelukokonaisuutensa. Palvelu sisältää usein myös verkkoasioinnin ohjausta. Kokonaisuus suunnitellaan aina alueen tarpeen mukaan.

Työnhakijalle

  • Saat vastauksia täsmällisesti työnhaun tarpeesi ja tavoitteesi mukaisesti
  • Pääset nopeasti eteenpäin työnhaussa ja työllistymisessä
  • Työttömyyden tai sen pitenemisen riski pienenee
  • Saat tietoa sinulle sopivista palveluista

Lisätietoja työllisyysalueesi neuvontapalvelusta saat oman alueesi nettisivuilta.

Työllisyydelle, hyvinvoinnille ja elinvoimalle

  • Neuvonta ja ohjaus yhdistettynä viranomaistyöhön tehostavat työnhakua
  • Paikallispalvelut paranevat – olemme aina saatavilla ja siellä, missä kuntalaiset ovat. Jalkaudumme esim. yhteispalvelupisteisiin, oppilaitoksiin, tapahtumiin.
  • Ennakoivaa ja ennaltaehkäisevää toimintaa: kuntalainen ei välttämättä siirry työllisyyspalveluiden asiakkaaksi lainkaan
  • Ruuhkien väheneminen, palveluvelan ehkäisy
  • Ohjaus palveluihin ja avoimiin työpaikkoihin tehostuu

Kenelle työnhaun ohjaus on suunnattu?

Palvelemme kaikkia kuntalaisia, joiden työtilanne on murroksessa. Asiakkaita yhdistää se, että palveluun tullessaan heillä ei ole useinkaan tietoa siitä, miten omassa työnhaun tilanteessa tulisi toimia. Tai mitä omaa työllisyystilannetta tukevia palveluita on saatavilla.

Asiakkaat ovat kokemuksemme mukaan useimmiten alle 100 päivää työttömänä olleita työnhakijoita, työn vaihtamista suunnittelevia ammattilaisia, valmistuvia opiskelijoita tai vastavalmistuneita, kansainvälisten osaajien puolisoita, kansainvälisiä opiskelijoita tai muita maahan muuttaneita.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää!

Lauri Rämet

Lauri Rämet

Asiakkuusvastaava - Lappi, Pohjois-Pohjanmaa, Pohjanmaa, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Pohjois-Savo ja Kainuu

045 7881 7076

lauri.rä[email protected]

Spring House
Anna-Kaisa Karjalainen

Anna-Kaisa Karjalainen

Asiakkuusvastaava - Uusimaa ja Häme

040 591 6320

[email protected]

Spring House
Tommi Malinen

Tommi Malinen

Asiakkuusvastaava - Pirkanmaa, Etelä-Pohjanmaa, Satakunta, Varsinais-Suomi ja Kaakkois-Suomi

045 788 16730

[email protected]

Spring House