Siirry sisältöön
Metsäkeskus
Takaisin

Case: Metsäkeskus, viestintä- ja asiakkuusjohtaja

Metsäkeskuksen uuden strategian myötä lähdettiin tarkistamaan organisaatiota ja sen pohjalta johto oli määritellyt uuden johtoryhmätehtävän – viestintä- ja asiakkuusjohtaja.

Asiakas:

Suomen metsäkeskus on kokonaiskestävää metsien käyttöä palveleva ja edistävä asiantuntijatalo. Kokonaiskestävä metsänkäyttö yhteensovittaa taloudelliset, ekologiset, sosiaaliset sekä ilmastolliset tavoitteet. Metsäkeskus kokoaa yhteen eri tahoja rakentamaan hyvää metsänhoitoa ja suomalaista hyvinvointia. Keskeisimmät tunnusluvut: palvelee yli 600 000 metsänomistajaa ja laaja-alaisesti kestävään metsien käyttöön perustuvaa elinkeinotoimintaa. Ydinpalveluita ovat elinkeino- sekä metsätieto- ja tarkastuspalvelut. Metsäkeskuksessa työskentelee ympäri Suomen 575 henkilöä.

Toimeksianto:

Metsäkeskuksen uuden strategian myötä lähdettiin tarkistamaan organisaatiota ja sen pohjalta johto oli määritellyt uuden johtoryhmätehtävän – viestintä- ja asiakkuusjohtaja. Johto käynnisti avoimen rekrytointiprosessin, johon palkattiin asiantuntija avuksi.

Näin onnistuimme:

Aluksi kävimme perusteellistakin keskustelua tehtävän kahden painotuksen painoarvosta, joka vaikutti lopullisesti profiiliin ja ehdokasasetelman rakentamiseen. Alussa tehdyt päätökset pitivät hyvin loppuun saakka ja vahvistuivat ehdokaskeskustelujen puitteissa. Pidin myös siitä, että Metsäkeskuksen johtajan kanssa kävimme dialogia johtamiskulttuurista ja johtajapersoonasta. Tämä dialogi näkyi myös keskusteluissa ehdokkaiden kanssa.

Asiakkaan kommentti:

”Käynnistimme rekrytointiprosessin pyytämällä tarjoukset muutamilta tuntemiltamme rekrytointiin erikoistuneilta konsulteilta. Valinnan StaffPoint Executiven eduksi varmisti referenssilistalta tarkistettu hyvä asiakaskokemus. StaffPointin kokemus näkyi heti prosessin alussa, kun Pasi Honkalahti halusi tarkentaa, mitä olemme etsimässä. StaffPoint tarttui työhön ripeästi ja vei prosessia eteenpäin johdonmukaisesti. Pasi oli aina tavoitettavissa, hän tuki mutta myös haastoi osaamisellaan valintaprosessin eri vaiheissa. Haastavasta kaksijakoisesta tehtäväkuvasta - viestintä- ja asiakkuusjohtaja - huolimatta löysimme tehtäväkuvaan sopivan erinomaisen henkilön.”

Palkatun johtajan kommentti:

”Rekrytointiprosessi eteni sujuvasti ja ammattitaitoisesti. Taustat ja tavoitteet selvitettiin perusteellisissa keskusteluissa molemmin puolin. Keskustelu oli rakentavaa ja avointa. Minulle jäi prosessista erittäin miellyttävä tunne. Tartun innostuneena viestintä- ja asiakkuusjohtajan tehtävään. Näen, että tehtävän kaksi osa-aluetta tukevat toisiaan ja että oma taustani sopii tähän rooliin erittäin hyvin. Oma työhistoriani painottuu viestintään ja sidosryhmäsuhteisiin, mutta jotta olen voinut tehdä asiakaslähtöistä viestintää onnistuneesti, minun on pitänyt perehtyä asiakkaisiin ja asiakaskokemukseen.”

Haluatko nähdä lisää casejamme?

Katso videoita asiakascaseistamme ->