StaffPoint yhteistyökumppanina Laurea ammattikorkeakoulun Hackathon-kilpailussa

Opiskelijat

Oppilaitosyhteistyöt ovat loistava väylä uusille ideoille ja innovaatioille. StaffPoint sai kunnian olla mukana Laurean monimuoto-opiskelijoiden kurssilla Hackathon-kilpailussa, jossa luotiin ratkaisuja somekampanjoita hyödyntämällä.

StaffPoint oli tällä viikolla mukana toteuttamassa Laurea ammattikorkeakoulun monimuoto-opiskelijoiden Hackathon-kilpailua. Trends of Social Media -kurssilaiset vastasivat erilaisiin haasteisiin kehittämällä kampanjoita, jotka käsittelivät tulevaisuuden rekrytointimaailman aiheita kansainväliseen rekrytointiin painottuen. Opiskelijoita kurssilla oli useista eri maista, kaikkiaan yli 50.

Oli vaikuttavaa, kuinka huolella opiskelijat olivat tehneet taustatutkimusta ja rakentaneet esityksensä asianmukaisesti kohdeyrityksen brändin mukaisesti. Lisäksi oli ilahduttavaa, kuinka moni tiimi halusi nostaa Suomea kartalle ja markkinoida innolla työskentelyä kotimaassamme. Tiimit hyödynsivät monipuolisesti ja innovatiivisesti valttikortteja, joita Suomessa riittää: kauniista luonnonmaisemistamme kattaviin työsuhde-etuihin ja työturvallisuuteen.

Voittanut konsepti lähes valmis kokonaisuus

Valitsimme voittajan kymmenen tiimin joukosta. Valinta ei ollut helppo, sillä kaikki tiimit olivat nähneet vaivaa kampanjoidensa eteen, antamiemme haasteiden ratkaisemiseksi. Voittajaksi valikoitui lopulta tiimi, joka valitsi aiheekseen niin ikään kv-osaajien rekrytoinnin ja sen tuomat vahvuudet työyhteisölle. Tiimi loi sosiaalisen median kampanjan, jonka tavoitteena oli tukea työyhteisöjen moninaistamista kansainvälisen osaamisen avulla. Kampanja vastasi kysymykseen ”How to strenghten the work communities' readiness in social media to support management recruiting internationals?” ja se kuului aihekategoriaan Engaging the work communities in the change. Muita aihevaihtoehtoja olivat:

• Appealing to emotions with the right content
    Business leader: ”Why should I care about employing non-Finnish speaking job seekers?”
  • Utilizing verifiable data to convince managers
    Business leader: ”What would be the benefits of hiring internationally?”
  • Battle on talent 2030
    Message to business leaders: ”Act now or pay the ultimate price later…”
  • Why choose Finland
    Job seekers: ”Why would I choose to come to Finland / stay in Finland to work?”

Raadissa mukana olivat StaffPointin kansainvälisten palveluiden Jenny von Knorring ja Anni Kivikataja, sekä MarComin puolelta Teea Hurme-Rintala ja Lotta Lustig. Raati perusteli valintaansa mm. konseptin valmiusasteella, joka voittajatiimillä oli pisimmällä. Taustatyö oli tehty huolella ja esitys oli vakuuttava.

Yhteistyö oppilaitosten kanssa on kannattavaa molemmin puolin

Oppilaitosyhteistöillä on suuri merkitys. Ne ovat loistava väylä saada uusia ideoita ja tuoreita näkemyksiä paitsi yrityksenä, myös työnantajana. Yhteistyö opiskelijoiden kanssa kasvattaa ymmärrystä heidän työelämäodotuksistaan sekä toisaalta tarjoaa opiskelijoille arvokasta näkökulmaa opintoihin työelämästä.

Kiitämme kaikkia kurssilaisia loistavasta panoksesta ja onnittelemme voittajia!